Vi er gået all-in og har købt os en ordentlig ørkendrøner – En bil købt udelukkende med det formål at være en weekend/feriebil. Det kan vel nok bedst sammenlignes med det at købe en campingvogn eller autocamper… bare meget sejere, hvis du spørger os.

Med den bil vi har købt, kan vi nu fise ud i ørkenen og drøne over sandbakkerne uden det store besvær. Vi kan tage helt derud, hvor der ikke er bil-larm eller lys fra de mange bygninger inde i byen. Vi kan tage derud, hvor den eneste lyskilde kommer fra månen og stjernerne på himlen.

Vores nye (brugte) ørken-bil

I weekenden fik vi endelig mulighed for at afprøve vores nyeste investering på vores første campingtur i år. Et hold venner havde inviteret os med ud i ørkenen, samme sted som vi camperede tilbage i april 2017 (Dengang jeg mistede min vielsesring og diamantring ude i ørkenen og måtte tilbage for at finde dem: https://kvindeidubai.dk/?s=med+og+uden+ringe). Denne gang var jeg mere påpasselig.

Det blev ikke en billig tur for vi har lært lidt siden sidst. Denne gang havde vi, ud over selve bilen, investeret i nye campingstole til hele familien, køletaske, nyt 6 personers telt med rigelig udluftning og nye luftmadrasser.

Bilen er fyldt godt op

Vi drønede i samlet flok ud i sandet omkring kl 15.00 om eftermiddagen med udsigt til dusinvise af faldskærmsudspringere i luften.

Anne og Emma er spændte
Faldskærmsudspringere på vej ned

Vi nåede ikke langt ud i ørkenen inden vi alle stoppede for at tage billeder af vilde gazeller, der sprang afsted ved synet og lyden af de larmende biler.

Det er svært at se det, men ude i horisonten er der gazeller.

Lidt senere fandt vi et passende sted at slå lejr for aftenen. Vores telt viste sig at være et kæmpe hit, da det let som ingenting blev slået op på rekordtid. Sidste gang kæmpede vi, hvad der føltes som evigheder for at slå et miniput telt op, men 1,2,3 så stod teltet højt og godt blandt bilerne.

Emma hjælper far med at slå teltet op

Vi skulle ikke tænke meget på at underholde børnene, den klarede de helt selv og sammen.

Sandkasse-sjov

Vi var også bedre forberedt, hvad angik mad og snacks. Hjemmelavede sandwiches til forældrene, pølsehorn og MC Donnalds-burger til ungerne. Ingen behov for grilludstyr.

skumfiduser over bål

Vi havde dog medbragt godt med brænde og kunne således bidrage til bålet, der bredte hygge hele aftenen, mens vi sad og nød de medbragte drikkevarer og ungerne rendte rundt i sandet med lommelygter samt walkie talkies.

Aldrig har en campingtur været så afslappet og fredfyldt!

Leg ved solnedgang

Emma bad selv om at blive puttet omkring kl 21.00, mens Anna legede videre med de andre børn indtil midnat, hvor vi alle var sengeklar.

Lørdag morgen vågnede vi omkring kl 7.00 og mens vi langsomt fik øjne, blev der i stilhed indtaget morgenmad og kogt vand til kaffen. Luften var frisk og kølig. Over vores hoveder svævede en luftballon og den eneste lyd vi hørte kom fra luftballons gasbrænder.

Lejren blev pakket ned inden solen for alvor begyndte at varme og vi stod alle klar til at køre tilbage mod byen omkring kl 8.30 efter en dejlig campingtur.

Daniel pakker teltet ned igen
Pigerne laver sandslotte

Desværre ville én af bilerne ikke starte, så startkablerne måtte frem. Heldigvis blev problemet hurtigt løst og vi kunne drage hjem i samlet flok uden brug af “vej”hjælp.

Førstehjælp til bil

Vi var tilbage til civilisationen omkring kl 10.00 og kunne bruge resten af dagen på alverdens praktiske gøremål og afslapning inden vi alle gik tidligt til køjs.

Sushi tid

Det var godt at komme hjem igen til mere ordnede forhold med toiletter og bad, men vi er alle enige om, at vores første campingtur i år var et kæmpe hit og vi glæder os til mange flere inden året er omme.

Vi nyder vores ny-købte frihed til mere eventyr og meget mere familietid uden Ipads og TV. Vi elsker det!